"Terdampar jauh dihempas badai ku hanyut, Hati merintih terkunci mulut membisu, Perjalanan yang jauh bagai tiada sudahnya, Liku ranjau ku tempuh dalam mencari jawapan. Di sudut kecil hatiku sering berkata, Apa yang terjadi ada hikmah sebaliknya, Ku beranikan diri menongkah arus yang deras, Demi hari esok ku relakan. Walau tiada tangan menghulur, Kan ku tetap berdiri teguh ku bangkit semula, Tuhan... hanya engkau mengerti, Perjalanan hidup seorang insan." Salma

Wednesday, July 20, 2011

Apalah malangnya nasib saya... hukhukhuk... :-(

picture source: http://puppytime.tumblr.com/page/3

Arrrrgghhhhhhh… rasa nak pecah dada dan kepala ni.

Apakah hikmah disebalik ini semua? Apakah sebenarnya yang ingin diberitahu kepada saya? Apa? Apa? Apa?

Mula-mula haritu saya tak buka email saya selama 3 hari, jadi saya terlepas pandang balasan email pensyarah saya berkenaan tugasan saya. Selepas menghantar tugasan tersebut baru saya baca email dia. Saya kecewa.

Tapi, saya dah perbaiki tugasan saya dan terus saya sms pensyarah saya tanya, sama ada dia boleh terima atau tidak sekiranya saya mahu menghantar semula. Tapi, saya tunggu punya tunggu balasan sms dia. Tak ada pun. Masa tu saya guna handphone lain. Saya pindahkan simcard saya dalam handphone tu kerana handphone yang biasa tu kehabisan bateri. Handphone yang saya gunakan tu pula sememangnya sudah ada problem bateri. Sampai baterinya padam saya tak terima juga balasan sms tersebut. Perkara ini berlaku pada hari Sabtu lepas.

Lebih sadisnya hanya pada pagi ini, baru saya terfikir nak cas bateri handphone tu (ada simcard lain dalamnya) dan membukanya. Rupanya sudah ada balasan sms tersebut. Rasanya masa balasan sms pensyarah saya masuk, masa tulah juga bateri handphone tu terus padam. Masalahnya, bila saya pindahkan simcard tu ke dalam handphone asal, received sms tu tak ikut sama. Sms itu tetap duduk di handphone sementara itu. Jadi saya tak tahu pun yang Pensyarah saya benarkan saya untuk menghantar semula tugasan saya. Betapa malangnya nasib saya. Saya tidak pasti, sekiranya saya hantar sekarang tugasan saya itu diterima atau tidak. Lebih malang thumbdrive yang mengandungi tugasan saya berada dirumah, bermakna hanya malam nanti sahaja saya boleh menghantar semula. Huwaaaaaaaa nak menangis rasanya.

Malang sungguhlah nasib saya ni.

Ya Allah ampunilah saya!!!

No comments: