"Terdampar jauh dihempas badai ku hanyut, Hati merintih terkunci mulut membisu, Perjalanan yang jauh bagai tiada sudahnya, Liku ranjau ku tempuh dalam mencari jawapan. Di sudut kecil hatiku sering berkata, Apa yang terjadi ada hikmah sebaliknya, Ku beranikan diri menongkah arus yang deras, Demi hari esok ku relakan. Walau tiada tangan menghulur, Kan ku tetap berdiri teguh ku bangkit semula, Tuhan... hanya engkau mengerti, Perjalanan hidup seorang insan." Salma

Saturday, July 16, 2011

Rasa ini...


Sedih, kecewa, terluka… itulah yang saya rasa dikala ini…
1) Mengapalah saya terlihat “perubahannya itu”. Perubahan itu bagus untuk dia, tetapi menghiris hati saya. Membuatkan saya merasa lebih kerdil, lebih jauh ketinggalan daripada dia. Semakin besar jurang yang telah terbina antara saya dan dia.

2) Mengapalah baru hari ini saya nak membuka email saya yang satu itu. Apakah ini suratan untuk saya. Selepas menghantar emel tersebut, setiap hari saya menanti balasannya. Tapi tiada. Namun, apabila sejak hari Rabu lepas saya terlupa untuk membuka emel tersebut, rupanya telah ada balasan emel tersebut pada hari itu. Tapi, hanya hari ini saya membacanya setelah semuanya saya serahkan kepada yang “berhak”.

3) Sedaya upaya merombak laporan tersebut. Hantar sms kepada yang “berhak” untuk memohon diperkenankan untuk saya menghantar sekali lagi “laporan” itu. Namun setakat saat ini masih tiada balasan daripadanya. Haruskah saya hanya pasrah dan redha sahaja.

4) Terlalu banyak benda yang berlaku dan mengganggu emosi saya. Penat! Penat! Penat!

5) Saya tak mahu tahu dan melihat dia, buat masa kini. Sampai bila? Saya tak pasti. Bukan kerana membenci, tetapi melihat apa yang dia ada pada hari ini, melihat dia semakin melangkah jauh dalam hidupnya, sedangkan saya semakin terhimpit, membuatkan saya rasa semakin terpinggir darinya. Jadi, biarlah saya tak melihat, mendengar dan mengetahui tentang dia. Kerana itu semua menghiris hati saya. Maaf kawan!

No comments: