"Terdampar jauh dihempas badai ku hanyut, Hati merintih terkunci mulut membisu, Perjalanan yang jauh bagai tiada sudahnya, Liku ranjau ku tempuh dalam mencari jawapan. Di sudut kecil hatiku sering berkata, Apa yang terjadi ada hikmah sebaliknya, Ku beranikan diri menongkah arus yang deras, Demi hari esok ku relakan. Walau tiada tangan menghulur, Kan ku tetap berdiri teguh ku bangkit semula, Tuhan... hanya engkau mengerti, Perjalanan hidup seorang insan." Salma

Tuesday, April 19, 2011

Dari gemuk dah jadi kurus, rahsianya ialah...

Terkejut dan terkagum!
Semalam, tiba-tiba masuk seseorang ke dalam pejabat saya. Saya tak perasan dan cam sangat rupa beliau. Tapi, melihat kemesraan beliau dengan staff lain, macam beliau sudah biasa dengan syarikat kami.

Akhirnya pada satu ketika beliau datang menegur saya, Ya Allah, rupanya beliau adalah staff syarikat kami yang berpengkalan di Singapura. Saya namakan dia Mr. A. Sudah lama Mr. A tak datang ke pejabat kami. Oleh kerana Mr. A akan mengendalikan ‘training’ di pejabat kami, maka dia pun datang la ke sini pada kali ini.

Tapi, yang membuatkan saya tidak cam Mr. A ni ialah kerana beliau telah banyak berubah dari segi fizikal. Dulu beliau gemuk. Tapi sekarang beliau kurus, tegap dan wajahnya nampak lebih muda berbanding dahulu. Betul-betul kagum saya dibuatnya. Tapi, lidah ni terkelu pula nak bertanya, apakah rahsia beliau sehingga berubah sebegitu rupa hingga menjadi seorang lelaki yang menawan. Cewah!!!


gambar hiasan pinjam dari encik google image.
tapi dalam gambar ni perempuan, Mr. A ni lelaki.

Pagi ni, salah seorang kawan pejabat saya baru masuk kerja setelah cuti sakit semalam. Dia pun terkagum melihat akan Mr. A. Kawan saya ni pula jenis yang tak segan. Dia pun bertanya kepada Mr. A, mengapa dia kurus dan tampan sekarang. Mr. A pula dengan gembiranya memberitahu dia mengambil Herbalife. Dia langsung tak berahsia. Baguslah Mr. A ni. Ye lah kan, ada sesetengah orang ni, dia kedekut nak kongsi apa rahsia kecantikkannya. Kalau boleh dia nak cantik seorang sahaja. Itu kata-kata dari kawan pejabat saya.

Jadi, otak saya sedang ligat berfikir nak ambil herbalife jugalah. Sekarang badan saya dah semakin gemuk. Takut saya melihat badan sendiri. Lemak bersepah-sepah diseluruh badan. Perut pun bukan setakat boleh dicubit malahan boleh digenggam. Punyalah teruk akan masalah kegemukkan saya ni. Saya pun dah lama tak menimbang berat sendiri. Agaknya kalau saya timbang dan kira BMI saya, pasti telah mencecah angka obesiti. Sadis!

Jadi, proses mencari maklumat, harga dan pengedar herbalife sedang berlangsung.

No comments: