"Terdampar jauh dihempas badai ku hanyut, Hati merintih terkunci mulut membisu, Perjalanan yang jauh bagai tiada sudahnya, Liku ranjau ku tempuh dalam mencari jawapan. Di sudut kecil hatiku sering berkata, Apa yang terjadi ada hikmah sebaliknya, Ku beranikan diri menongkah arus yang deras, Demi hari esok ku relakan. Walau tiada tangan menghulur, Kan ku tetap berdiri teguh ku bangkit semula, Tuhan... hanya engkau mengerti, Perjalanan hidup seorang insan." Salma

Friday, April 8, 2011

'Exam' & seluar sukan

Esok pagi-pagi jam 9 ada 'exam' hari pertama utk peperiksaan akhir Semester Januari. Saya ambil 3 subjek untuk semester ini. Huhuhuhhu... sungguh teramat risau. Entah boleh jawab atau tidak 'exam' esok ni.

Malam tadi ingatkan nak buat ulangkaji, tapi petang semalam ikut kawan-kawan pejabat pergi main badminton, sudahnya malam tadi awal-awal dah mengantuk. Langsung tak baca buku.

Mula-mula ingat tak mahu 'join' diorang main badminton tu, tapi pergi juga bila terpandangkan seluar sukan yang baru saya beli hari Ahad lepas. Masa tu saya pergi The Mall dgn kawan, dia ajak saya masuk satu kedai jualan murah untuk pakaian dan alatan sukan. Memang murah-murah semuanya. Tinggal lagi saya tak ada bajet je. Teringin juga nak beli kasut sukan adidas ke, power ke, nike ke yang telah diberi potongan harga sehingga 50%. Tapi apakan daya, saya bukan orang yang berkemampuan. Pendapatan saya dengan komitmen saya boleh dikatakan samarata. Jadi takda lebihan untuk saya nak berbelanja lebih. Tapi, saya sempat juga la beli sepasang seluar sukan yang diberi potongan harga sehingga 75%. Saya hanya membayar RM15 untuk seluar tersebut.

Itu sebab walaumacaman fikir tentang 'exam' pun saya tetap nak join main badminton tu dek kerana nak pakai seluar baru. Hehehehe...


p/s: pak-pak menteri selalu cakap ubah gaya hidup... ubah gaya hidup setiap kali berlaku kenaikkan harga barang. saya tak pernah ubah gaya hidup saya sebab memang inilah gaya hidup saya. gaji hanya untuk keperluan asas dan benda-benda penting sahaja. tiada untuk enjoy-enjoy apatah lagi untuk bercuti dan membeli-belah. melancong? apa tu? saya hanya baca sahaja cerita orang tetapi pengalaman sendiri melancong adalah 'zero'. kesian saya.

No comments: