"Terdampar jauh dihempas badai ku hanyut, Hati merintih terkunci mulut membisu, Perjalanan yang jauh bagai tiada sudahnya, Liku ranjau ku tempuh dalam mencari jawapan. Di sudut kecil hatiku sering berkata, Apa yang terjadi ada hikmah sebaliknya, Ku beranikan diri menongkah arus yang deras, Demi hari esok ku relakan. Walau tiada tangan menghulur, Kan ku tetap berdiri teguh ku bangkit semula, Tuhan... hanya engkau mengerti, Perjalanan hidup seorang insan." Salma

Thursday, April 21, 2011

Mimpi menerbitkan rindu.

Malam tadi saya bermimpi dikunjungi oleh seseorang. Seseorang yang pernah rapat dengan saya satu ketika dahulu. Tetapi, kini kami tidak lagi berhubung antara satu sama lain.

Dalam mimpi tersebut saya sangat gembira dengan kehadirannya. Seperti dahulu dia masih lagi seorang yang ambil berat, penyayang, lemah-lembut dan kelakar. Kami gembira seperti dahulu. Kami bercerita seperti dahulu. Alangkah indahnya.

Tiba-tiba alarm handphone saya berbunyi. Rupanya dah jam 5 pagi. Masa untuk bangun. Saya duduk seketika di atas katil mengenangkan kembali mimpi saya. Mimpi yang indah dan menyeronokkan. Terbit rasa rindu kepada si dia. Agaknya apa khabar dia sekarang.

Tapi, kini kami punya jalan hidup sendiri. Jalan yang tidak lagi selari. Telah terbina jurang antara kami. Tapi yang pasti saya masih sayangkan dia dan sentiasa mendoakan kebaikkan untuk dirinya. Rindu ini hanya tinggal rindu sahaja. Biarlah saya simpan sendiri.

Saya rindu kamu!

No comments: